субота, 9. април 2011.

Zara

Zara je jedan od najzastupljenijih brendova garderobe na svetskom tržištu. Ova uspešna kompanija bavi se proizvodnjom, prodajom i distribucijom konfekcijske garderobe za muškarce, žene i decu. U ponudi su linije za različite prilike, pa tako postoje kolekcije poput Zara Basic, Zara trf i Zara woman....
Zara je španski brend, a osnivač i vlasnik je španski tajkun Amanacio Ortega, u čijem vlasništvu se nalaze i drugi poznati brendovi, poput Massimo Dutti, Pull and Bear, Ozsho, Uterque, Stradivarius and Bershka. Centrala ove grupe nalazi se u gradu A Coruna u Španiji, gde je otvorena i prva prodavnica Zare 1975.godine. Kažu da je Zari potrebno svega dve nedelje da razvije nov proizvod i da ga uvede u svoje prodavnice, što je neuporedivo manje od prosečnog perioda od šest meseci koliko je potrebno drugim kofekcijskim kućama. Oko 10,000 novih modela garderobe Zara lansira godišnje. Interesantno je da Zara ne ulaže u svoj marketing, već u otvaranje novih prodavnica na novim lokacijama.

Opsuju je kao "špansku priču o uspehu", a modni direktor brenda Luis Vitton je izjavio da je Zara najinovativniji i najprodavaniji brend na svetu.


Prva prodavnica Zare otvorena je u glavnoj ulici grada A Coruna, a kako je uspeh rastao, tako se i broj prodavnica povećavao. Garderoba koja se prodavala u ovoj prvoj prodavnici bila je pristupačna a dizajnom je podsećala na popularne ekskluzivne brendove. Kako se ovaj koncept pokazao uspešnim, Ortega je počeo da otvara prodavnice po celoj Španiji. Ranih osamdesetih godina, Ortega je počeo da razvija novi koncept dizajniranja i lansiranja novih proizvoda. Cilj mu je bio da skrati vreme nastanka novih kolekcija, jer prosečnim periodom od 6 meseci za ovakav poduhvat, rizikovao se pad na tržištu. Ortega je shvatio da se za šest meseci promeni moda u svetu, i taj dizajn dok stigne u prodavnice više nije popularan, a predviđanje pravca kojim će se kretati modna industrija 6 meseci unapred, je suviše težak i rizičan posao. 1984. godine Orteginom timu se pridružio Jose Maria Castellano, koji je stvorio kompjuterski sistem koji je pomogao Zari da smanji proces distribucije na 10 do 15 dana. Kompanija je razvila sopstveni tim dizajnera koji danas broji 200 članova. Na ovaj način tim je u mogućnosti da brzo reaguje na promene trendova, kao i na stvaranje novih kolekcija minimalnim promenama u postojećim- na primer promenom šare ili boje materijala. Ako se neka kolekcija ne prodaje u roku od nedleju dana, Zara je povlači iz svojih prodavnica, zaustavlja dalje porudžbine i kreće na nov dizajn. Statistika kaže da se nijedna kolekcija ne zadržava u prodavnicama duže od 4 nedelje, što privlači potrošače da se vraćaju ponovo u prodavnicu, i to minimum 3 a maksimum 17 puta godišnje.








Нема коментара:

Постави коментар