субота, 9. април 2011.

Gucci








Gucci je jedan od najpoznatijih modnih svetskih brendova, poreklom iz Italije. Kao i većina modnih kompanija, Gucci je nastao kao mala porodična prodavnica predmeta od kože. Guccio Gucci je bio sin italijanskog trgovca sa juga Italije. U mladosti je putovao u Pariz i London gde se upoznao sa kosmopolitskom kulturom i prefinjenom estetikom. Gucci je prvu prodavnicu otvorio u rodnoj Firenci 1921. godine i veoma brzo izgradio reputaciju kvalitetne robe, jer je upošljavao najbolje zanatlije koje je mogao da nađe. 1938. godine, Gucci je proširio posao i otvorio butik u Rimu. Guccio je dizajnirao veći deo proizvoda a 1947. godineje osmislio torbu sa ručkama od bambusa, model koji se i danas proizvodi u ovoj kući.
Guccio je bio otac šestoro dece. Nakon njegove smrti 1953. godine, sin Aldo je preuzeo posao i doveo kompaniju do internacionalnog uspeha. Ubrzo je otvorio prodavnice u Londonu,Parizu i Nju Jorku, a zatim i šire. Šestdesetih godina kompanija se proširila i na daleki istok u Honk Kong i Tokio. U isto vreme brend je dobio novi logo - poznati GG logo (inicijali Guccia Gussi). Tada su na tržište lansirane i svilene marame koje je nosila holivudska glumica Grejs Keli, kao i ženska torba koju je nosila Džeki Kenedi, supruga tadašnjeg predsednika Džona Kenedi.






Gucci je bio na vrhu modne industrije sve do kasnih sedamdesetih, kada je porodica donela niz loših poslovnih odluka koje su dovele kompaniju na ivicu propasti. U to vreme braća Aldo i Rodolfo su delili akcije kompanije u jednakim delovima. Međutim, Aldo je bio taj koji je izvukao posao iz krize i to razvijajući kolekciju GAC (Gucci Accessories Collection), koja je doživela veliki uspeh. Kolekcija je sadržala kozmetičke torbice, upaljače, olovke i slično. Ovaj deo posla vodio je njegov sin, a pomenuta kolekcija rezultirala je velikim poboljšanjem prodaje Gucci parfema. U to vreme Gucci je po pisanjima modnih časopisa pao na najniže grane otrcanih brendova čiji se proizvodi prodaju po aerodromima. Uz to Aldo je sredinom osamdesetih osuđen za utaju poreza u SAD-u, i to svedočenjem rođenog sina, što je propraćeno negativnom medijskom kampanjom.







Loš period za Gucci trajao je sve do trenutka kada je mladi dizajner Tom Ford došao u kompaniju. On je svojim inovativnim i genijalnim kolekcijama od 1995. godine pa na dalje, vratio Gucci u život. Modna kritika je oduševljeno prihvatala Tomove smele kreacije, a on je dizajnirao ne samo modne kolekcije, već novi životni stil mladih urbanih generacija.
Ovo novo zlatno doba za Gucci trajalo je do 2003. godine kada je Tom Ford - zvezda brenda napustio kompaniju. Međutim troje ljudi iz njegovog dizajnerskog tima Alessandra Facchinetti, Frida Giannini i John Ray, nastavili su njegovu misiju i uspeli da održe ugled kompanije do danas.














Нема коментара:

Постави коментар