четвртак, 7. април 2011.

DIOR


Christian Dior je jedan od najpoznatijih svetskih ekskluzivnih brendova visoke mode. Tvorac brenda je sam Christian Dior, rođen 1905. godine u malom gradu Granville u Norveškoj. Još u ranom detinjstvu doselio se sa roditeljima u Pariz gde je kasnije studirao i magistrirao Političke nauke. Kretao se u intelektualnoj i umetničkoj eliti Pariza, želeći da se bavi umetnošću. Međutim, kako je kasnije naglašavao, porodica i okolnosti mu to nisu dozvolile. Otvorio je umetničku galeriju u kojoj je izlagao dela poznatih slikara svoga doba. Pad berze 1929. godine uništio je finansije Dior porodice. Christian je 1935. godine počeo da prodaje modne skice raznim parižanskim modnim kućama a pravio je i ilustracije za modne članke novina Figaro. Ovaj talenat doveo ga je do posla modnog dizajnera za kompanije Robert Piguet 1938. godine i kasnije Lucien Lelong 1941. godine. Pet godina kasnije tajkun modne industrije Marcel Boussac odlučio je da finansira Christianovu sopstvenu modnu kuću. Prva Diorova prolećna kolekcija prikazana 1947. godine bila je prava senzacija. Ovaj početni uspeh bio je ispraćen revolucionarnim projektima razvoja modne kuće do tada neviđenim u Parizu: otvaranje sektora sa krznom, lansiranje parfema Miss Dior - prvi parfem koji je lansirao dizajner, kao i potpisivanje brojnih licencnih ugovora širom sveta. Sve do svoje prerane smrti 1957. godine, Dior je nastavio svoj posao radeći za bitne klijente poput Marlene Dietrich, Rite Hazwort, Ava Gardner, Vojvotkinje od Windsora i dr.

Dizajn direktor brenda Christian Dior je John Galliano. Prva haljina koju je dizajnirao za ovu kuću je nosila Lady Diana, Princeza od Velsa, na izložbi povodom pedesetogodišnjice kompanije Dior, održane u Metropolitan Muzeju umetnosti u Nju Jorku. 1999.godine Gallianoje postao vodeći za ženske kolekcije, proizvode od kože, cipele, donji veš, kupaće kostime, ali i za reklamne kampanje. Gallianova sofisticirana kombinacija glamura i uličnog stila se savršeno uklapa u Dior ženu trećeg milenijuma.








Нема коментара:

Постави коментар